"mila ne face puternici"

N-are rost sa mai vorbesc despre persoana publica care s-a muncit pentru elucubratia "mila ne face puternici" ca doar e publica. Oricum, monstrozitatea face parte din seria "arbeit macht frei" si oricum, daca mila ne-ar face asa puternici ar fi doar ca sa ne amintim cat suntem de mici, de slabi si de inconsistenti incercand sa atingem ceea ce unii ne dorim sincer, iar altii doar asa imitand, fiindca se cade, o mila fara de mila.

Se facea ca in Piata Universitatii trona o mare cladire alaturi de Inter in care era cioplit chiar chipul meu. Aceasta cladire importanta adapostea toti orfanii din oras. Ca un spectator ce eram, priveam cu gura cascata acea enormitate care ma reprezenta (gandindu-ma cui si la ce foloseste ea) cand un muritor de rand din multimea ce se adunase a spus cu siguranta cu care doar meseriasul, taximetristul si vanzatorul din piata o au: " Bine c-au ridicat-o ca s-o dea jos". Slava Domnului, imi zic siderata. Slava Domnului ca or s-o dea jos!

Nu mi-a dat pace ce am auzit si iata ca m-a muncit si pe mine... A fost unul dintre acele vise care te face sa razi cu pofta cand ti-l amintesti... M-a amuzat cel mai mult faptul ca in vis am putut proba ceea ce am auzit spus cu atata charisma, ca imaginatia mea a dus vorbele pana la ultima consecinta si ca visul meu m-a luat peste picior. Pana la urma grandomania sta pitita intr-un colt din mine in timp ce ma lupt cu tot ce inseamna ea. Iar mila asta ma defineste?

Revin. Ce anume ne face sa simtim cu adevarat compasiunea? Caci daca mila ne-ar face puternici, iubirea ne-ar face slabi dar macar asta ne-mplineste.

Postări populare